fredag 18 november 2011

Kärlek, stöd och bistra sanningar.

Mina allra närmaste vänner, de är inte många kanske en två-tre stycken.
De har säkert många saker gemensamt men en gemensam nämnare är att de bor långt ifrån mig. Vi träffas sällan. Men jag tackar den moderna tekniken och speciellt internet för den nära kontakt vi kan ha trots detta.

De är såna vänner jag inte måste prata med varje dag. Även om det gått veckor så tar vi upp tråden och allt bara är som det brukar. Jag kan ringa mitt i natten om det är något och de vet att samma gäller för dom.

I förmiddags hade jag en lång chatt med en av dessa närmaste, älskade vänner.
Hon går igenom en tuff tid. Relationer är svårt! Människor är svåra, knepiga att förstå sig på.
Skönt att få bekräfta henne, skicka en massa styrka och kärlek. Hon är en fantastisk människa! 
En sån person som lyfter och bekräftar andra tills hon själv är helt dränerad. Vilket också får just människor som behöver mycket bekräftelse att söka sig till henne.
Hon som är så klok och ger så bra råd behöver också stöd o bekräftelse.
Jag är så glad att vi kan ge det till varandra.
Kärlek, stöd och ibland bistra sanningar.

1 kommentar:

  1. Sann vänskap är just sådan. Den som räknas över tid. Som stannar kvar.

    <3

    SvaraRadera