måndag 4 april 2011

Plötsligt händer det!

Idag var jag hos kiropraktorn för första gången.
Tidigare har jag träffat massörer, sjukgymnaster, naprapater o annat vårdfolk. Men idag, premiär för kiropraktorn.
En hyfsat liten tjej kommer o hämtar mig i väntrummet.
Hon pratar oavbrutet, men det är trevligt. Känns inte stressad.
Vi går igenom sjukhistoria o hon frågar om jag har några bekymmer med min rygg. Jag säger att -Jo då, ibland har väl lite ont. Mellan skuldrorna eller i ländryggen.
Hon känner igenom ryggen, det gör inte ont men hon känner att jag är stel.
Sen följer en snabb serie av "justeringar" Jag har fått ryggen knäckt förr men aldrig i denna hastighet!
Pommes frites! Hon hade verkligen koll! Och att det smällde! Hela ryggen!
Efteråt sa hon att jag nog var rätt tålig o borde ha rätt ont... Kanske är så.. :-)
Det ska bli spännande att se vad det blir av den här behandlingen!

På vägen hem från Forum gick jag i tankar o plötsligt i höjd med Bilia så blev jag tvungen att stanna till.
Jag uppfylldes av lyckokänslor! De bara vällde över mig!
Lycka över kärleken, lycka över barnen, lycka över en eftermiddag utan stress i bara mitt eget sällskap, lycka över våren, lycka över livet!

Jag kan inte komma på någon trigger för att det hände just då.
Det är så fantastiskt härligt när de kommer, dessa korta stunder av jublande glädje!
Bara att vara i dom så länge det går.
Jag hoppas och önskar att alla får känna sån lycka över livet någon gång ibland.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar