tisdag 30 november 2010

3 år...



I 3 års tid har jag var 8e vecka åkt till ÖNH på Nacka Sjukhus.
Där har jag berättat att jag är frisk, testat lungkapaciteten o sedan fått min allergispruta.
I 30 minuter får man sitta i korridoren för att de vill se att man inte svullnar igen i halsen o dör av anaphylaktisk chock. Detta har lyckligtvis inte hänt mig...
Allergin jag försökt vaccinera bort är min kattallergi. Det har gått sådär skulle jag säga...
Mamma har kvar sin katt, jag kan vara där på middag ett par timmar, men måste alltid ta extra allergitabletter. Men det är mkt bättre än förr då jag var superförkyld i en vecka efter besöken...

Imorse var jag där igen.
Men idag var det SISTA gången!
Lite speciellt faktiskt. Tid att reflektera lite, över tiden som varit.
Mycket har hänt. ALLT har hänt nästan.
Lilleman har fötts, då var det fortfarande det förra livet. Sen kom kaosåret 2009....
Allt vändes uppochner.
2010 sista november, livet börjar ordna till sig igen, falla på plats.
Tror vi alla behöver lite kaos, ruskas om lite ibland. För att lära oss om oss själva. Inte ta livet som det är för givet.
Ur kaoset kommer man starkare, med lite mer kunskap om sig själv o andra o förhoppningsvis tar man till sig av allt man lärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar